Connect with us

Študentsko organiziranje

SUPERIOR ENGINEERING

Študentje Univerze v Ljubljani se vsakoletno udeležujejo številnih obštudijskih dejavnosti, s katerimi bogatijo svojo zakladnico znanja in pridobivajo nove izkušnje. Eden izmed takšnih projektov jeinženirsko tekmovanje Formula student. Sodelujoče ekipe morajo izdelati svoj dirkalnik in z njim tekmovati na različnih dirkah. Več o tem zanimivem projektu nam je povedal vodja ekipe Superior Engineering, Julij Zupan

Kaj je SUPERIOR ENGINEERING?

Superior Engineering je ime ekipe, v kateri študentje Univerze v Ljubljani tekmujemo na tekmovanju/projektu Formula student. Ta projekt je priznan v svetovnem merilu in velja za največještudentsko inženirsko tekmovanje. Na tem projektu sodelujejo ekipe univerz z vsega sveta. Vsem je skupen en cilj, in sicer v enem letu skonstruirati ter izdelati kar se da hiter dirkalnik, s katerim sepotem udeležijo dirk.

Kdaj se je začela zgodba s SUPERIOR ENGINEERING?

Naša ekipa je v primerjavi z ostalimi relativno mlada, saj letos mineva šesto leto od ustanovitve. Vse se je začelo leta 2015, ko se je rodila ideja o izvajanju tega projekta na Univerzi v Ljubljani. Leta 2016, je bila že sestavljena prva formula, ki je takrat nastopila na dveh dirkah. To je bil res izjemen dosežek za novoustanovljeno ekipo.

Katera je krovna organizacija?

Krovna organizacija v svetovnem merilu je Formula SAE. Oni določajo splošne direktive tekmovanja. Ker pa je projekt tako obsežen in zajema ekipe z vseh celin, se tudi ta organizacija deli. Mi se ravnamo po pravilniku Formula student Germany, torej nemške krovne organizacije, ki ima v Evropi največjo težo.

Ali se dirkalniki razlikujejo vsako leto?

Da. Prej omenjene organizacije vsako leto razpišejo pravilnik tekmovanja, ki je relativno obsežen in zajema vse splošne smernice, ki jih morajo ekipe upoštevati pri sami konstrukciji in izdelavi dirkalnika. Eno izmed osnovnih pravil je tudi to, da mora biti dirkalnik vsako leto nov, torej ga vsako leto zgradimo iz nič. Sprememba pa mora biti vidna tudi v sami konstrukciji in dovolj velika, da šteje za ‘nov dirkalnik’. Ta pravila nas na določen način prisilijo v to, da konstruiramo z napredkom v mislih in se učimo iz lastnih napak, ki smo jih naredili v prejšnjih letih/sezonah. Konec koncev želimo, da je letošnji avto v vseh pogledih boljši od lanskega.

Koliko časa traja tekmovanje in kakšen je letni načrt?

Projekt se odvija vsako študijsko leto in je brez premora. V jesenskem obdobju na novo izoblikujemo strukturo ekipe, članom dodelimo funkcije, ki jih bodo imeli tekom sezone, in začnemo skonstrukcijsko fazo. Ta poteka v 3D okolju, kjer zmodeliramo celoten avtomobil, seveda v vsakem trenutku misleč na proces izdelave, saj je le tako lahko izdelek dober. V zimskih mesecih, idealno januarja, je ta faza zaključena in nastopi tako imenovani ‘design freeze’, po katerem konstrukcije načeloma ne spreminjamo več, razen če/ko pride do resnih zapletov. Sledi izdelovalna faza, v kateri izdelamo naš skonstruiran dirkalnik. Ogromno dela opravimo sami, seveda pa nam pomagajo tudi naši sponzorji z raznimi obdelavami in tako, da nam priskrbijo material. Dirkalnik je zgrajen v pozni pomladi in je nared za testiranje, ki je ključnega pomena pri pripravi le-tega na prihajajočo sezono. V tej fazi je priložnost za optimizacijo vozne dinamike in raznih komunikacijskih sistemov, ki v vseh trenutkih delujejo na avtomobilu. Sledi poletje in faza tekmovanj oz. dirk, kot jim pravimo. To praviloma zavzame celo poletje, vmes pa je seveda čas, da popravimo stvari, s katerimi nismo bili zadovoljni in upamo na čim boljše nastope. Sledi jesen in cikel se ponovi.

Ali že imate dirkalnik za letošnjo sezono?

Ja, dirkalnik je že zgrajen in pripravljen na testiranja za prihajajočo sezono.

Katerih dirk se boste letos udeležili?

Letos se bomo udeležili dirk v Italiji, Španiji, Avstriji in na Hrvaškem. Posebej smo ponosni na uvrstitev na dirko v Avstriji, ki velja za eno izmed bolj prestižnih dirk v Evropi, kjer nastopajo res dobre ekipe in je konkurenca zelo močna.

Kako je situacija s Covidom-19 vplivala na celoten projekt?

Kot na ostale panoge v gospodarstvu in športu je pandemija negativno vplivala tudi na celotno tekmovanje Formula student. V letu 2020 so bile odpovedane prav vse dirke, saj organizatorji niso bili pripravljeni na prihajajočo situacijo. Ker gre za zelo mednarodno obarvane dogodke, je bila izvedba skoraj nemogoča, saj so imele posamezne države različne interne ukrepe glede pandemije. Poletje 2020 se je tako na nek način prestavilo za eno leto naprej, torej v 2021. Vse krovne organizacije tekmovanj so seveda sprejele določene ukrepe pri izvedbi, vendar se vsi skupaj nadejamo, da bo vse potekalo kar se da normalno.

Kako poteka tekmovanje?

Tekmovanje se začne s tehničnim pregledom vozila, kjer sodniki preverijo ustreznost dirkalnika. Kot sem že dejal, moramo upoštevati vse smernice, ki so jasno začrtane v pravilniku. Če se ugotovi, da je bila storjena huda kršitev pravilnika, dirkalnik žal ne sme nastopiti na tekmovanju. Sledijo tako imenovane statične discipline, kjer je potrebno predstaviti inženirski dizajn vozila, potrebno je predstaviti tudi stroškovno poročilo itd. Temu sledijo dinamične discipline, kjer se dirkalniki dejansko vozijo. Najzahtevnejša disciplina je vztrajnostna preizkušnja, kjer je potrebno dirkalnik 22 km voziti po zaprti progi. Glavni problem za veliko ekip je tukaj zaloga energije, ki so jo uspeli shraniti v svojem baterijskem paketu. Ostale discipline vključujejo 'skidpad' ali vožnjo osmice, 'autocross', kjer se šteje le en odpeljan hiter krog in pospeševanje, kjer ekipe na 75 m dolgi ravnini iz stoječega štarta poskušajo doseči najhitrejši čas. Skupen seštevek disciplin je 1000 točk in zmaga seveda ekipa, ki jih zbere največ.

Koliko ekip tekmuje na tekmovanjih?

Zelo različno. Sploh v letošnji sezoni so številke nekoliko bolj omejene, kar naredi tekmovanja še toliko bolj ekskluzivna in uvrstitve nanje še bolj vredne pohvale. Običajno pa se na dirki zvrsti okoli 20 do 30 ekip.

Koliko študentov trenutno dela na projektu SUPERIOR ENGINEERING in iz katerih fakultet prihajajo študenti?

Trenutno naša ekipa šteje okoli 35 članov. V večini prihajajo s Fakultete za strojništvo in Fakultete za elektrotehniko, pa tudi s Fakultete za računalništvo in informatiko ter Ekonomske fakultete.

Kakšne so tvoje naloge kot vodja ekipe?

Moja glavna naloga je koordinacija celotne ekipe. Poskušam skrbeti, da vse poteka gladko in da smo znotraj v naprej zadanih rokov. Ukvarjam se tudi s sponzorskimi dogovori, ki so ključnega pomena, saj nam omogočajo, da se projekt odvija vsako leto znova.

Kako poteka financiranje projekta in kdo je vaš glavni sponzor?

Projekt je v celoti financiran s strani sponzorjev, katerim smo zelo hvaležni, da nas podpirajo in tako omogočajo, da na nek način gradimo svoje sanje. Pomagajo nam na najrazličnejše načine, sfinančnimi sredstvi, obdelavami komponent, surovim materialom in podobno. Naš glavni sponzor je že nekaj let MAHLE. Sledijo jim Kolektor in Študentska organizacija Univerze v Ljubljani, AVL,Podkrižnik, SHD composites in ostali.

Največji dosežki ekipe?

Kot največji dosežek štejemo skupno osmo mesto na tekmovanju v Nemčiji leta 2019. To tekmovanje velja za najbolj prestižno v Evropi, konkurenca je izjemno močna in zato dobri rezultati tu štejejo resveliko. V isti sezoni smo dosegli tudi skupno drugo mesto na tekmovanju v Italiji in osvojili naslov na Hrvaškem, katerega bomo letos branili.

Kje lahko spremljamo tekmovanja?

Z rezultati boste seveda na tekočem, če nas spremljate na naših družbenih omrežjih (Instagram, Facebook, Linkedin), tekmovanja pa so načeloma predvajana tudi na platformi Youtube, odvisno odorganizacije. Tekmovanje lahko spremljate tudi v živo na dirkališču, vendar je ta možnost letos zaradi določenih ukrepov bolj malo verjetna.

Kakšne zmogljivosti ima trenutna formula?

Uporabljamo dva Emraxova elektromotorja, vsak žene svoje kolo na zadnji osi. S pravilnikom smo omejeni na 80 kW moči, avto tehta okoli 200 kg, tako da je pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro vnekaj manj kot treh sekundah, končna hitrost pa je okoli 125 kilometrov na uro.

Katere materiale uporabljate za izgradnjo dirkalnika?

Že v konstrukcijski fazi se osredotočamo na to, da uporabljamo kar se da lahke materiale, saj je masa oz. pomanjkanje le-te ključnega pomena pri zmogljivostih. V veliki meri uporabljamo kompozitnemateriale, karbonska vlakna z aramidno vmesno marico, kar nam daje izjemno trdnost, hkrati pa je stvar zelo lahka. Ostali materiali so predvsem aluminij in titan.

Zakaj si se ti odločil za projekt in zakaj bi priporočil ta projekt ostalim študentom?

Sam sem se odločil za sodelovanje na projektu, ker me je od nekdaj zanimal motošport in sem vedel, da je tak projekt odlična iztočnica za ostale dirkaške divizije in na splošno avtomobilsko industrijo.Dokončno pa so me prepričali ostali člani, s katerimi smo se res ujeli in skozi ta projekt delili skupno strast do hitrih avtomobilov. Sodelovanje na projektu bi priporočil vsem študentom, ki jih stvarzanima, saj je to odlična priložnost, da znanje, ki ga pridobivajo v ‘predavalnicah’, prelijejo v realni svet. Seveda pa se morajo pri tem zavedati, da morajo dane naloge izpolniti, ker samo na ta načinlahko projekt normalno deluje v prihodnosti.

Kako se lahko študentje prijavijo za sodelovanje?

Zainteresirani lahko pošljejo prijavo na naš e-naslov info@superior-engineering.si. Prijavi naj priložijo življenjepis z dosedanjimi izkušnjami.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

ŠOULJ

[NAPOVEDNIK DOGODKOV Ekonomska fakulteta 📅] 🔹 12. – 13. 10.: 23. Poslovna konferenca Portorož 🔹 13. 10.: EF TRŽNICA…

[NAPOVEDNIK DOGODKOV Ekonomska fakulteta 📅] 🔹 12. – 13. 10.: 23. Poslovna konferenca Portorož 🔹 13. 10.: EF TRŽNICA │ 13.10. │ @Atrij EF, Povezani EF 🔹 15. 10.: Quantum marketing z Rajem Rajamannarom, direktorjem trženja in komunikacij pri podjetju Mastercard ZDA. Prijave 👉 https://www.alumnief.si/event/quantum-marketing/[NAPOVEDNIK DOGODKOV 📅] 🔹 12. – 13. 10.: 23. Poslovna konferenca Portorož 🔹 13. 10.: EF TRŽNICA │ 13.10. │ @Atrij EF, Povezani EF 🔹 15. 10.: Quantum marketing …z Rajem Rajamannarom, direktorjem trženja in komunikacij pri podjetju Mastercard ZDA. Prijave 👉 https://www.alumnief.si/event/quantum-marketing/

Continue Reading

ŠOULJ

‼PSIHOSOCIALNA SVETOVALNICA ZA ŠTUDENTKE IN ŠTUDENTE TER ZAPOSLENE‼ Psihosocialna svetovalnica za študentke in študente…

‼PSIHOSOCIALNA SVETOVALNICA ZA ŠTUDENTKE IN ŠTUDENTE TER ZAPOSLENE‼ Psihosocialna svetovalnica za študentke in študente ter zaposlene na Univerzi v Ljubljani je namenjena vsem, ki potrebujete pogovor, svetovanje … Vse informacije najdete na 👉 https://www.uni-lj.si/v_ospredju/2021100513502712/ #psihosocialna #pomoč #stiska #covid

Continue Reading

ŠOULJ

Študentska hiša SRCE razpisuje 8 prostih mest za bivanje študentk in študentov, ki so se znašli v socialni stiski. Več…

Študentska hiša SRCE razpisuje 8 prostih mest za bivanje študentk in študentov, ki so se znašli v socialni stiski. Več o pogojih in roku za prijavo pa najdete na spodnji povezavi.

Continue Reading

V trendu

Copyright © 2021 Študentske novice